A processing.org-on igazán remek oktató anyagok találhatók (szerintem ezek egy része átfedésben lehet a külön megvásárolható könyvek tartalmával, bár ki tudja...). A vektorokról szóló anyag inspirálta a következő alkotást.
Húzd a lap felé az egeret, majd kattintgass, vagy nyomkodd az ENTER-t!
Az oktató anyag nagyon jól elmagyaráz mindent a vektorokkal és a mozgás modellezésével kapcsolatban. A lényeg tulajdonképpen az, hogy a processing rendelkezik egy beépített PVector osztállyal -- ez az adattípus két- és háromdimenziós vektorok tárolására lett kitalálva, a metódusai pedig az ehhez tartozó matematikai műveletek (összeadás, kivonás, skalárszorzat, vektorszorzat, normalizálás, etc.) elvégzésének a nyűgét veszik le a vállunkról.
A fent látható sketch-ben tulajdonképpen nem történik más, mint hogy a repülő labdákat mindig abba az irányba gyorsítjuk, amelyik irányba az egérkurzor esik tőlük. Szóval, mindig az egér felé akarnak repülni. Az érdekesség ott van a dologban, hogy mivel egészen addig, amíg el nem érik a kurzort, gyorsítjuk őket, mindig túlrepülnek -- hogy aztán megfordulhassanak és ismét gyorsulhassanak, csak immár a másik irányba. És így tovább, a végtelenségig.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése